2010. december 2., csütörtök

VÉRTES

SZOMORÚ KÉPES KÖZLEMÉNY

Néhány napja Ramsau topictárs egy 2007.december 25-én készült képpel hívta fel a figyelmemet a bősi alvízcsatorna torkolatában veszteglő Vértesre 

 Tegnap, február 1-én pár eredménytelen telefonos érdeklődés után elhatároztam, hogy gyalogosan felkeresem a közvetlen környékét annak a magánkikötőnek, amely az említett helyen van. Abban reménykedtem, hogy a hajónak még Ramsau által feltett képe fog arrafelé valahol elém tárulni. 









Sajnos TÉVEDTEM. Mikor elértem a helyet rájöttem, hogy a helyet a kép alapján azért volt nehéz beazonosítani, mert a Vértes nem a mólóhoz volt kikötve, hanem olyan helyre, ahol már nincs útban semminek a lángvágón kívül. Így az utolsó óráiból sikerült megörökíteni pár röpke pillanatot.








Mikor elértem a kikötőt ez a kép fogadott. Féltucatnyi ember, aktívan dolgozó lángvágó, nagyteherbírású autódaru és a nagyobb darabokat rögtön elszállító teherautó.

 A főnökükkel álltam szóba, aki barátságosan elmesélte, hogy a bontást 2 hónapja kezdték, ami arra utal, hogy a Vértes még novemberben került a vesztőhelyére. Ami Ramsau képén hiányzik a hajóról, azt kb. 1 hónap alatt távolították el.

 Megtudtam azt is, hogy pecchemre a motorokat pont odaérkeztem előtt rakták fel és vitték el valamelyik hulladékfémgyűjtő telepre. Nagyon sajnáltam, hogy nem volt alkalmam és időm előbb arrafelé menni.

 



Minden vágással kissebb a hajótest.....

 Az apróbb darabokat külön gondosan rakásra rakták, olajnak, zsírnak semmi nyoma nem volt se vízen, se parton.

















Lehet, hogy aki dolgozott rajta vagy utazhatott vele még feliosmer a rakásból pár ismerős részt.

 






Nagy valószínűséggel a munkát még tegnap befejezték, a daru kiemelte az utolsó részt is.












Sajnálom, hogyha páratoknak elrontottam a hangulatát, de úgy éreztem, kell, hogy Ti is tudjátok mi lett a Vértes sorsának végkifejlete. 


Tisztelet legényxségeinek és lehajózott fkm-einek.

Bleriot 2008-02-02.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése